1 Temmuz 2020 Çarşamba

Süresiz Nafaka Aileyi Bitirir







Süresiz Nafaka Aileyi Bitirir. Ben Salih Arıkan görme engelliyim. Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube başkanıyım. İlk üniversitem sosyal bilgiler ikincisi de açıktan sosyoloji devam ediyor.


Kamu görevlisiyim. Ülkemize ve aileye birçok tuzaklar kuruluyor.Siyasi iktidar tamam tebrik ederiz. Ama kültürel iktidar olmazda medeniyetimizin köklerine dönmezsek liberal tuzaklar içinde çürür gideriz.


Ben yetim büyüdüm. İşe başladığım zaman bu güne kadar hep yurtlarda yaşadım. Devlet parasız yatılı geçti ömrüm. En büyük hayalim bir ailem olsun. Babamı küçük yaşta kaybettim. Annemi de bir kaç yıl önce kaybettim.


Dedim ki kapımı açanım olsun, elime ayağıma dolaşan çocuklarım olsun. Uzun yıllar tatmadığım sevgiyi derinlikli olarak helal dairesinde yaşayayım. Kendim gibi gözleri görmeyen, iki çocuklu bir kadınla evlendim. Dört yıl evli kaldık. Ve yürütemedik.


Beş yüz lira nafakayla anlaşmalı olarak boşandık. Ben 2009 Haziranda evlendim 2013 Eylülde boşandım. Ve sürekli nafaka veriyorum. Evlenmek istedim, hanımefendiler biz nafaka veren bir kişiyle evlenemeyiz dediler.


Dün eski eşim demez mi nafakayı artıralım, bende evlenmek istediğimi yeni bir hayat kurmak istediğimi söyledim. Şimdilik ileri tarihe erteledik ama uzlaşamazsak beni mahkemeye verecek.


Çocuğum yok ama nafaka veriyorum. Hadi beş yıl verdim ama o da yeni bir hayat kursun bende. Düşünün ikimizde yeni bir hayat kuramıyoruz. Bana helal olmayan yabancı bir kadına ömür boyu para vermek istemiyorum. Ve yeniden evlenerek sevgiyi tatmak istiyorum. Evlilikte nikâhın Kutsallığını anladım. Bir gün Meryem anayı ziyaret etmiştik. O zaman bir dua ettim. Rabbim bizi bakire Meryem gibi tüm kötülüklerden koru diye dua ettim. Ne isteniyor insanlar kadınlar erkekler birbirine düşsün onlarda ellerini ovuştursun. Yok, öyle yama bir ara inzivayı düşünüyordum. Tekrar evleneceğim ve çoluk çocuğa kavuşacağım. Ailenin korunması için mücadelelerin içinde olacağım. Benim gönlüm yaralı ve gönlü yaralılara el uzatacağım. Belki de dil olacağım yılmak yok, mücadeleye devam. Kültürel iktidar da olmalı yoksa aile çürür. Bu mübarek günlerde rabbim ellerimizi ve yüreklerimiz birleştirsin. Salih Arıkan


http://www.cocukaile.net/suresiz-nafaka-aileyi-bitirir/


‘Haksız ve süresiz nafaka aileyi bitirir’


Süresiz Nafaka Mağdurları Platformu Kurucusu İlhan Ergincan, Türkiye’de son 10 yılda boşanan çift sayısının yüzde 28.9 arttığına dikkat çekerek, “Feminist derneklerinin etkisinde kalarak, süresiz nafakanın önlenmesine yönelik kanunun geciktirilmesi ile ‘Türk Aile’ yapısına en büyük darbe vurulmuştur” ifadelerini kullandı.


Süresiz Nafaka Mağdurları Platformu Kurucusu İlhan Ergincan, Aile Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk’un ‘süresiz nafaka’ya ilişkin açıklamalarını değerlendirdi. Ergincan, “Aile Bakanının ‘her iki taraf haklı’ demesi ile bu kanun böyle kalsın demektir. Bu kadar önemli konuda adımlar atılmaması ve feminist derneklerinin etkisinde kalıp çıkarılacak kanunu geciktirmekle ‘Türk aile’ yapısına en büyük darbe vurulmuştur” dedi.


Aile Bakanının ‘nafaka ödenmiyor zaten’ şeklindeki ifadelerini hatırlatan Ergincan, şöyle devam etti: “Nafakadan dolayı hapiste olan 25 bin mağdurun işsizlikten dolayı ödeyemediklerinin farkına varamamış olmasının izahı yoktur. Sayın bakanımız ömür boyu nafaka ödemek adaletsizliğini zaten nafakayı ödemiyorlar ki diyerek bertaraf etmeniz yakışık değildir. Çözüm mercii sizlerken, çözümsüzlük odağı oldunuz.”


https://www.yeniakit.com.tr/haber/haksiz-ve-suresiz-nafaka-aileyi-bitirir-1042948.html


Nafaka Kimi Daha Çok Mağdur Ediyor?


Ben Seyran, dört çocuk annesiyim. Eşim cezaevinde 3 dosyadan yatıyor, eski eşine nafaka ödeyemedik attılar içeri.


Ben dört çocukla ortada kaldım. Kirayı ödeyemedim, ev sahibi bizi sokağa attı. Şimdi bir arkadaşta sığıntı gibi yaşıyoruz. Eşim oradan çıkamayacak çünkü 2 dosya daha geldi. Biz ortada kaldık.


Eşimin eski eşine nafaka ödemesi aylık 2300 lira ocakta bu miktar 2500 lira olacak. Eşim 2000 lira asgari ücretle çalışıyor. Eşim bize mi baksın, kirayı, elektrik, suyu mu ödesin yoksa bitmeyen nafakayı mı ödesin? Ödeyemiyor nasıl ödesin?


Nafakada kimi daha çok mağdur ediyor? Boşanan kadına almayan kadına kendi ailesi bakabilir, yeniden evlenebilir, belki gizlice evlenmiştir haberimiz yok, iş bulabilir, belki de gizlice çalışıyor, devlet yardım edebilir. Boşanan bir kadın nafaka almadan da hayatına devam edebiliyor.


Fakat nafaka ödeyemeyen erkek ve ailesinin hayatı bitiyor. Erkek cezaevine giriyor, dışarıda ailesi perişan kalıyor. Sonraki eşler kadın değil mi? Kim daha çok mağdur oluyor? Sonraki eşlerin, çocukların hakkını kim koruyacak? #ArifSuçluDeğilYoksul diye twitter da çalışma yaptım. Desteklerinizi bekliyorum.


Eşim şu anda cezaevinde hep de orada kalacak hiç çıkamayacak diye korkuyorum. Benim sesimi duydular ama kulaklarını tıkadılar. Çok mağdur kaldım çocuklarımla çok. Halen de mağduriyet devam ediyor. Bittik biz. Bizi bitirdiler. Hayatta yaşamayı haram ettiler.


http://www.cocukaile.net/nafaka-kimi-daha-cok-magdur-ediyor/


Boşanmış Erkeklerle Evlenen Kadınlar Cezalandırılıyor (Nafaka)


Ben kocamın ikinci eşiyim. Benim kocamla ilk evliliğim.Yaşım 28. Kocam eski karısından boşandıktan 5 yıl sonra biz tanıştık ve birbirimize aşık olduk, yuva kurduk. Kocamla evlendikten bir ay sonra evimize mahkemeden kağıt geldi.


Ve her şey o kağıt parçasının gelmesiyle başladı. Mahkeme kağıdında 15 bin lira tedbir nafakasının ödenmesi gerektiği aksi halde icra işlemlerinin başlatılacağı yazıyordu.Evlenmeden önce nafakanın tam olarak ne demek olduğunu dahi bilmiyordum. Evliliğim boyunca kocamın eski eşinin yaptıklarıyla öğrenmiş bulunmaktayım.


Evlendiğimizde kocam çalışıyordu ve ayda 600 tl nafaka ödemekteydi. Fakat evlendiğimizi sosyal medyadan öğrenen kocamın eski eşinin hayatımızı zindan edebileceğini nereden bilebilirdim.


Kocam zor durumda kalmasın 15 bin lirayı ödeyebilsin diye düğünümde takılan altınlarımı bozdurup kocama verdim ve tedbir nafakasını öylece ödemiş olduk. Kurtulduk sanıyorken aylar sonra kocama eski karısı mesaj attı. Bana para gönder yoksa nafaka artırım davası açarım diye tehdit etti.


Ve o dönemde kocamı işten çıkarmışlardı. Bize dava açtı 600 tl Nafakayı 1000 tl yapmak istedi. Akrabalarımdan borç para aldım zar zor avukat tuttuk. Kocamın psikolojisi bu süreçte çok bozulmuştu. Ve hamile olduğumu öğrendim.


Mahkemeye ben ve kocamın avukatı gittik. Duruşma sırasında “Çalışmıyorum işsizim çok mağdurum nafakam 1000 tl olsun” dedi. Hal hareketlerinden şüphelenmiştim yalan söylediğini anlamıştım zira kendisi lüks bir dairede yaşamaktaydı.


Duruşma bitti. Orada kaldım kılık kıyafetimi değiştirip beklemeye başladım. Halka açık yerlerde her sabah işe gittiğini gördüm. 4 bin tl maaş alıyor ve kayıt dışı çalışıyordu. Delillerimizle birlikte mahkemeye sunduk. Kadını hakimin odasından çıkarken gördüm.


Duruşmaya ara verildikten sonra hakim kararını açıkladı. Kocama ve bana 6 ay 6284 ten uzaklaştırma cezası vermiş. İşsiz kocama, hiç bir geliri olmayan kirada yaşayan bize de nafakayı 900 tl ye çıkararak ceza vermiş.


Duruşma sonunda kocamın eski karısı yanıma gelerek “Yargı da benden yana, hakim de benden yana, hiçbir şey yapamazsınız, sen çalış nafakamı öde” dedi.


Ağlamamak için kendimi zor tuttum. Bu çok büyük haksızlıktı. O anda yaşamak istemedim intihar etmek istedim ama hamileydim yapamadım. Artık kocamı hapse atacaklar. Bu kadar yüksek nafakayı ödeyemeyiz.


İştirak Nafakası Mağdurları diye twitter da bir grup kurdum. Eski eşleri korumak adına hükümet hem yeni eşlere yani kadınlara zulmediyor, hem de yeni yuva kurmuş erkeklere zulmediyor. Hükümetimiz sadece boşanmış kadınları korumayı düşünürken boşanmış erkeklerle evlenen kadınları cezalandırıyor. Ne isteniyor? İnsanlar zina mı yapsın? İstenen bu mudur? Böyle giderse eski eşi beslemeye çalışan erkekler yeni eşlerini kaybedecekler. Nafaka yüzünden pek çok erkeğin psikolojisi bozuluyor. Bu yüzden toplumda hem intiharlar hem de cinayetler artıyor.


Eski karısının keyfini güdemediği için kocamın hapse atılmasını istemiyorum. Bebeğimi babasız büyütmek istemiyorum. Bu zulüm artık bitsin. Nafaka borcu da nafaka hapsi de kalksın. Benim durumumda olan kadınlara ve eşlerine destek olun. Yuvalar yıkılmasın, kocalar hapse girip aileler dağılmasın, çocuklar babasız büyümesin.


#NafakaHapsiİnsanlıkSuçudur #YeniEşlereNafakaZulmüBitsin #NafakaHakDeğilGasptır


http://www.cocukaile.net/bosanmis-erkeklerle-evlenen-kadinlar-cezalandiriliyor/


İslam’da Nafakanın Hükümleri


Profesör Orhan Çeker, İslam Dininin nafaka hususundaki hükmünü anlattı. İslam’a göre nafakanın erkek tarafından kadına verildiğini vurgulayan Çeker:“Nafaka veren koca, alan da kadındır. İslam’da kadın gayr-i müslim de olsa nafaka alır.Hatta nafaka konusunda erkeğin zengin olma şartı da yoktur.Şöyle bir durum da var ki kadın çok zengin olsa da nafaka almak onun hakkıdır.Yani buradaki nafakadan kastımız “evlilik süresince kadının geçiminin sağlanmasıdır” dedi. İddet Süresi 3 aydır Boşanma ile biten evliliklerde erkeğin eşine nafaka ödemesi konusunda ‘iddet süresi’nin olduğuna dikkat çeken Prof. Çeker; “Erkek evlilikte eşine vermekle yükümlü olduğu nafakasına boşanınca da belli bir süre devam eder ancak bu süre 5 yıl değildir.Kadının ayrıldığı eşinden nafaka alma suresine ‘iddet’ denir. İddet 3 ay ya da bazı şartlara göre daha fazla sürebilir. Normal boşanma olaylarında iddet süresi 3 aydır.


Eğer kadın hamile ise erkek doğum yapana kadar ayrıldığı eşinin nafakasını temin eder. Erkeğin evliyken ve boşanmadan sonraki iddet döneminde nafaka ödemesi dini bir yükümlülüktür.


Evin geçiminde erkeğin masrafı ikiye bölme gibi bir şartı ortaya koyması mümkün değildir. Kadın eğer isterse evine harcama yapar ve bu onun bağışı olur” ifadelerini kullandı.


Çocuğun Velayeti Babada Kalır. Çocuk sahibi eşlerin boşanmasında İslam’ın hükümlerinin de açık olduğunu ifade eden Çeker; “İslam’a göre; boşanmalarda çocuk varsa çocuğun bakım işleri anneye verilirken velayeti ise baba da kalır. Baba, anneye çocuklarının bakım ücretini öder.


Erkek çocuk 7 yaşına kadar annesinin yanında kalır. 7 yaşından sonra ise baba onu tahsili ve terbiyesi için yanına alır. Erkek çocuk, büluğ çağına girdikten sonra tahsilini tamamlayıp iş hayatına başlayınca, babanın nafaka yükümlülüğü ortadan kalkar.


Kız çocuksa evlenip ailesini kurduğunda bu sorumluluk ortadan kalkar. Kız çocuğu evlenemez ya da evliliğini bitirirse 50 yaşında da olsa baba onun nafakasını vermek zorundadır.” şeklinde konuştu.


İlahiyatçı Çeker, nafaka şartlarını anlatan ayetlere de dikkat çekerek şunları anlattı: Nafaka hususu Bakara 233. ayet ve Talak suresi 6 ve 7. ayetlerde bildirilmiştir.


-Talak Suresi, 6. Ayet: (Boşadığınız) Kadınları, gücünüz oranında oturmakta olduğunuz yerin bir yanında oturtun, onlara ‘darlık ve sıkıntıya düşürmek amacıyla’ zarar vermeyin. Eğer onlar hamile iseler, yüklerini bırakıncaya (doğumlarını yapıncaya) kadar onlara nafaka verin. Şayet sizler için (çocuğu) emzirirlerse, onlara ücretlerini ödeyin. (Durum ve ilişkilerinizi) Kendi aranızda maruf (güzellikle ve İslam’a uygun bir tarz) üzere görüşüp-konuşun. Eğer güçlük içine girerseniz, bu durumda (çocuğu) onun (babası) için bir başkası emzirebilir.


-Talak Suresi, 7. Ayet: Geniş-imkanları olan, nafakayı geniş imkanlarına göre versin. Rızkı kısıtlı tutulan da, artık Allah’ın kendisine verdiği kadarıyla versin. Allah, hiçbir nefse ona verdiğinden başkasıyla yükümlülük koymaz. Allah, bir güçlüğün ardından bir kolaylığı kılıp-verecektir.


-Bakara Suresi, 233. Ayet: Emzirmeyi tamamlamak isteyen için analar çocuklarını tam iki yıl emzirirler. Onların normal ölçülerde yiyecek ve giyeceklerini sağlamak da çocuk kendisi için doğurulanın (babanın) borcudur.


Hiç kimse gücünü aşan bir şeyle yükümlü kılınamaz. Ne ana çocuğu yüzünden zarara uğratılsın ne de çocuk kendisi için doğurulan çocuğundan dolayı zarar görsün.


Kendisine miras kalan kimseye de benzer yükümlülük vardır. Ana baba karşılıklı danışarak ve anlaşarak çocuğu sütten kesmek isterlerse bundan dolayı onlar için bir sakınca yoktur.


Çocuklarınızı sütannelere emzirtmek isterseniz münasip olan ücreti verdiğiniz takdirde sizin için bir günah yoktur. Allah’ın koyduğu kurallara aykırı davranmaktan sakının ve bilin ki Allah yaptıklarınızın tamamını görmektedir.


Prof. Dr. Orhan Çeker, Konya Selçuk Üniversitesi İslam Hukuku Ana Bilim Dalı Başkanıdır.


http://www.cocukaile.net/islamda-nafakanin-hukumleri/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder